În cea mai recentă mișcare a YouTube de a atrage creatorii TikTok pe YouTube Shorts, gigantul de streaming a anunțat astăzi că creatorilor de videoclipuri pe termen scurt li se va permite în curând până la un minut de muzică protejată prin drepturi de autor în scurtmetraje. Schimbarea reprezintă o creștere semnificativă față de limita anterioară de 15 secunde pentru orice melodie licențiată.

YouTube spune că creatorii săi scurte vor putea folosi între 30 și 60 de secunde de muzică cu licență „pentru majoritatea melodiilor”. Cu toate acestea, unele melodii vor rămâne în limita anterioară de 15 secunde, acordurile de licență determinând ce melodii se încadrează în ce fereastră. Creatorii pot vedea rapid cât timp permite fiecare melodie în selectorul audio al aplicației YouTube. Noile opțiuni de lungime a cântecului încep să fie lansate astăzi și vor continua „în următoarele câteva săptămâni” pe iOS și Android.

Pe măsură ce videoclipurile create de utilizatori au explodat în ultimul deceniu, notificările agresive de eliminare DMCA au devenit o bătaie de cap pentru streamerii de pe toate platformele. Casele de discuri își automatizează adesea aplicarea drepturilor de autor, ceea ce duce la revendicări prea zeloase. De exemplu, creatorii și-au văzut videoclipurile semnalate pentru că au inclus accidental câteva secunde de sunet protejat prin drepturi de autor de la stereoul unei mașini care trece. Unii ofițeri de poliție au exploatat chiar și DMCA în avantajul lor, difuzând melodii Taylor Swift pentru a împiedica trecătorii să-și partajeze videoclipurile înregistrate legal.

Creșterea limitei pentruAbordarea agresivă a YouTube pare să dă roade, Shorts numărând vizionări de la peste 1,5 miliarde de utilizatori conectați pe lună. În septembrie 2021, TikTok a strâns 1 miliard de utilizatori lunar. Cu toate acestea, având în vedere dominația generală a YouTube în spațiul video, aceste cifre includ probabil persoane care se aflau deja pe YouTube și urmăreau alt conținut. Cifrele TikTok, pe de altă parte, includ mai clar oameni care caută videoclipurile sale scurte distinctive – un public pe care YouTube și alți giganți media precum Meta continuă să-l urmărească. cântece este cea mai recentă încercare a YouTube de a atrage creatorii TikTok (și, prin urmare, spectatorii și dolari publicitari) pe scurtmetraje. În septembrie, compania a anunțat un program de distribuire a veniturilor publicitare pentru a oferi creatorilor calificați o reducere cu 45% din veniturile publicitare, indiferent dacă folosesc muzică. TikTok a lansat un program de partajare similar la începutul acestui an, în urma plângerilor pe scară largă cu privire la abordarea anterioară a „rezervei statice de bani”.