Inca de la lansarea PS5, cei de la Sony au declarat ca vor activa pe consola VRR (variable refresh rate – rata de refresh variabila). Dupa aproape un an si jumatate de la lansare, se pare ca aceasta functie isi face aparitia usor usor, iar Sony confirma acest lucru.
Aseară, alături de o nouă actualizare a software-ului PlayStation 5, Sony a anunțat că VRR va fi disponibil „în lunile următoare” pentru televizoarele și monitoarele PC compatibile cu HDMI 2.1. Cu VRR, jocurile vor sincroniza dinamic rata de reîmprospătare a televizorului cu rata de cadre a jocului, deschizând calea pentru timpi de răspuns mai buni, joc mai fluid și eliminarea „screen tearing”.
Pe consolele Xbox seriile X și S, VRR a fost prezent încă de la lansare, iar majoritatea jocurilor suportă această funcție. Este o funcție utilă în special pentru titlurile cu rate de refresh de 120 Hz, unde rata de cadre poate varia mai des în comparație cu un mod de 60 FPS sau 30 FPS. Sony spune că jocurile PS5 pot suporta VRR printr-un patch, iar titlurile viitoare vor putea include suport VRR la lansare.
Deși este posibil ca VRR să nu fie acceptat oficial de fiecare joc, Sony a adăugat o comutare în meniul de opțiuni VRR pentru a forța să se aplice și la jocurile neacceptate.