Funcția INDEX din Excel este fantastic de flexibilă și puternică și o veți găsi într-un număr mare de formule Excel, în special formule avansate. Dar ce face de fapt INDEX? Pe scurt, INDEX preia valoarea la o anumită locație dintr-un interval. De exemplu, să presupunem că aveți un tabel cu orase din tara noastra (vezi mai jos) și doriți să obțineți numele celui de-al patrulea oras, Giurgiu, cu o formulă. Puteți folosi INDEX astfel:

” =INDEX(B4:B12,4) „

Formula va returna numele celui de-al patrulea oras:

Ce se întâmplă dacă vrei să obții numarul de locuitori ai orasului Giurgiu cu INDEX? În acest caz, putem furniza atât un număr de rând, cât și un număr de coloană și putem oferi un interval mai mare. Formula INDEX de mai jos utilizează întreaga gamă de date din B4:D12, cu un număr de rând de 4 și un număr de coloană de 2:

” =INDEX(B4:D12,4,2) ” :

Pentru a rezuma, INDEX primește o valoare într-o locație dată într-un interval de celule pe baza poziției numerice. Când intervalul este unidimensional, trebuie doar să furnizați un număr de rând. Când intervalul este bidimensional, va trebui să furnizați atât numărul rândului, cât și numărul coloanei.

În acest moment, s-ar putea să vă gândiți „Și ce? Cât de des știți de fapt poziția unui lucru într-o foaie de calcul?” Ai perfecta dreptate. Avem nevoie de o modalitate de a localiza poziția lucrurilor pe care le căutăm.

Pentru asta, avem nevoie de inca o functie, MATCH, despre care vom vorbi in articolul urmator.

2 thoughts on “Funcția INDEX – LibreOffice Calc

Comments are closed.