La fel ca pentru orice program sau sistem de operare, dezvoltatorii înglobează mici scurtături sau funcții pentru mărirea productivității. Excel nu face excepție. În mod sigur există un număr foarte mare de hack-uri pentru un mod de lucru cât mai rapid și eficient, dar astăzi vă voi prezenta 30 de trucuri dintre cele mai uzuale.
1. Inserarea mai multor sheet-uri – Apăsați SHIFT + F11 pentru a introduce mai multe sheet-uri.
2. Numerotarea automată a foilor:
- Denumiți foaia de ex.. Baza de date (1). Trucul este să pui numărul între paranteze;
- Apoi țineți apăsată tasta Ctrl și trageți foaia spre dreapta;
- De îndată ce o aruncați, foaia primește copii și crește automat un număr;
3. Aplicați și eliminați filtre cu CTRL+SHIFT+L:
Există și alte comenzi rapide de la tastatură pentru aplicarea/eliminarea unui filtru, dar recomand să utilizați o comandă rapidă bazată pe Ctrl pentru a obține mai multă viteză în comparație cu o comandă rapidă bazată pe ALT și navigare din litere pentru a ajunge la meniul de aplicare/eliminare al filtrului.
4. Utilizați Alt și bara de spațiu pentru a lucra cu filtrul:
- Puteți folosi ALT + Săgeata în jos pentru a derula meniul. De fapt, această comandă rapidă poate fi aplicată pentru a derula în jos majoritatea opțiunilor de drop din Excel, inclusiv caracteristica Listă în Validarea datelor;
- Folosiți bara de spațiu pentru a verifica și debifa elementele;
5. Ștergeți întregul rând:
- Folosiți SHIFT + bara de spațiu pentru a selecta întregul rând/uri;
- Folosiți CTRL – (minus) pentru a șterge rândurile selectate;
6. Inserați un comentariu folosind SHIFT + F2:
Când inserați un comentariu, vedeți o săgeată roșie în colțul din dreapta sus, iar comentariul este evidențiat când treceți cu mouse-ul pe celulă.
Alternativ, dacă doriți ca comentariul să fie vizibil în mod constant:
- Faceți clic dreapta pe celulă;
- Și faceți clic pe Afișare/Ascunde comentarii;
Sfat bonus – Pentru a șterge un comentariu dintr-o celulă, apăsați SHIFT + F2, apoi apăsați Esc și apoi apăsați Delete.
7. Inserați un comentariu cu validarea datelor:
- Selectați celula în care doriți comentariul;
- Deschideți validarea datelor (din fila de date);
- În mesaj de intrare;
- Introduceți mesajul dvs;
- Și faceți clic pe OK;
Acum acest mesaj va fi vizibil numai atunci când celula este selectată (și nu la trecerea mouse-ului).
9. Introduceți datele mai rapid prin preselectarea celulelor:
- Selectați mai multe celule (unde doriți să introduceți date) apăsând tasta Ctrl și făcând clic pe celule;
- Începeți să introduceți date și apăsați Enter de fiecare dată când doriți să treceți la următoarea celulă;
- Frumusețea acestui lucru este că celula activă nu va depăși selecția dvs., așa că vă puteți concentra doar pe introducere datelor;
10. Folosiți Gruparea în loc de Ascunderea rândurilor/ coloanelor:
- Selectați rândurile (celulele) pe care doriți să le grupați;
- Accesați Date;
- Și faceți clic pe Grup derulant;
- Și alegeți Grup;
- Faceți clic pe Grupare rânduri;
- O.K;
Comanda rapidă de la tastatură pentru a deschide opțiunea de grupare este ALT A G G. Odată ce celulele sunt grupate, acestea arată astfel:
Sfat bonus – Pentru a degrupa, utilizați ALT A U U și apoi alegeți opțiunea relevantă.
11. Comanda rapidă pentru a minimiza Excel este ALT + spațiu N.
12. Deplasați-vă între sheet-uri:
- Ctrl + PgDn – pentru sheet-ul următor;
- Ctrl + Pg Up – pentru sheet-ul anterior;
13. Folosiți Ctrl + D și Ctrl + R pentru a copia în jos și la dreapta:
14. Alternativă la Merge Cells:
15. Convertiți numerele în date:
- Utilizați comanda rapidă Ctrl + Shift + 3 pentru a converti numerele în date;
- Sfat bonus – Folosiți Ctrl + Shift + ~ (tilde) pentru a converti datele în numere;
16. Schimbați unghiul textului:
- Selectați celula în care doriți să schimbați unghiul;
- Accesați Formatarea celulelor (Ctrl + 1);
- Sub Aliniere – Modificați unghiul textului;
17. Schimbați fontul cu o comandă rapidă:
- Utilizați comanda rapidă Ctrl + Shift + F pentru a deschide caseta Format Cells cu opțiuni pentru a schimba fontul;
- Alternativ, puteți utiliza și o scurtătură puțin mai lungă – ALT H F F (și apoi tastați numele fontului);
18. Aplicați chenare datelor:
- Folosiți Ctrl + Shift + 7 pentru a aplica un singur chenar în afara intervalului selectat;
- Dacă doriți să aplicați toate marginile utilizării datelor dvs. – Alt H B A;
19. Eliminați toate tipurile de chenare – Ctrl Shift – (min.);
20. Eliminați toate tipurile de formatare – Alt H E F;
21. Inserați un tabel pivot:
- ALT N V (pentru Excel 2013);
- ALT N V T (pentru Excel 07, 10);
22. Reîmprospătați tabelul pivot:
- Alt F5 pentru a reîmprospăta tot tabelul pivot activ;
- CTRL Alt F5 pentru a reîmprospăta toate tabelele pivot;
23. Modificați lățimea coloanei:
- Alt O C W – pentru a seta manual lățimea;
- Alt O C A – pentru a ajusta automat lățimea;
24. Modificați înălțimea rândului:
- Alt H O H – pentru a seta manual înălțimea;
- Alt H O A – pentru a ajusta automat înălțimea rândului;
25. Copiați obiectul rapid:
- Doar țineți apăsată tasta Ctrl și trageți obiectul;
- Apoi eliberați mai întâi clicul mouse-ului și apoi eliberați tasta Ctrl;
- Obiectul este copiat. Puteți aplica acest lucru oricărui obiect din Excel (diagrame, casete, controale formular, casete text, imagini etc..);
26. Aliniați la Gridlines:
Pentru o precizie mai bună, deseori dorim să fixăm obiectele în colțul liniilor de grilă, puteți face acest lucru cu ușurință ținând apăsată tasta ALT în timp ce mutați obiectele.
27. Editați intervalele din diagramă:
O modalitate simplă și eficientă de a edita intervalul din diagramă este să
- Selectați graficul;
- Trageți nodurile intervalului evidențiat;
28. Apăsați Tab pentru a finaliza automat formula:
Scrieți câteva litere inițiale și apăsați tasta TAB.
29. Apăsați tasta F4 pentru a repeta ultima acțiune:
- Tasta F4 repetă orice ultima acțiune efectuată;
- Deci, ar putea fi schimbarea culorii celulei, la formatarea diagramei chiar și la copierea și lipirea oricărui obiect;
- Tot ce trebuie să faceți este să apăsați tasta F4 dacă doriți să repetați ultima acțiune;
30. F3 pentru a deschide lista de nume:
Când denumiți câteva celule/intervaluri într-o foaie de lucru, există șanse să nu vă amintiți toate numele. În acest caz, pentru a deschide lista de nume
- Doar apăsați tasta F3 pentru a deschide lista de nume;
- Folosiți-le în foaia de lucru selectând oricare dintre ele și făcând clic pe ok;
31. Sfaturi bonus: Inserarea mai multor rânduri și coloane
- Selectați mai multe celule (să spunem 4 din A1 A4);
- Apoi apăsați ALT I R;
- Se vor introduce 4 rânduri;
- Dacă ați fi selectat 4 celule de la A1 la D1;
- Și apăsați ALT I C;
- Atunci ar fi fost introduse 4 coloane;