1. Tastați text cu ușurință:

Introducerea textului într-o celulă din Excel este puțin diferită în varianta pentru Android a aplicației. Acele apăsări de taste familiare pe care le utilizați în Excel pe desktop vor avea nevoie de o mică ajustare atunci când treceți la dispozitivul mobil:


Tastați text: atingeți de două ori o celulă, introduceți textul, apoi atingeți bifa verde. După ce ați terminat de tastat, atingeți Enter pentru a trece la celula de mai jos.
Ștergerea textului dintr-o celulă: atingeți o celulă și țineți apăsat pentru a afișa un meniu contextual, apoi atingeți Clear.
Editați textul într-o celulă: atingeți de două ori celula care conține textul pentru a afișa cursorul albastru. Atingeți și trageți cursorul unde doriți și efectuați modificările.
Dacă utilizați o tastatură externă cu aplicația, comenzile rapide pentru Excel vor funcționa pe dispozitivul dvs. Android.

2. Tastați mai multe linii de text într-o celulă:

Este posibil să creați mai multe linii sau paragrafe în interiorul unei celule, dar, spre deosebire de Excel pe desktop, veți mai avea câtiva pași în plus de parcurs:
– Atingeți de două ori o celulă și începeți să tastați;
– Atingeți celula pentru a afișa cursorul albastru;
– Atingeți cursorul, apoi apăsați New Line;


– Continuați să tastați;


– Atingeți bifa verde când ați terminat;
Există multe modalități de a vă deplasa în Excel pentru Android. Folosiți gesturile tactile pentru Excel pentru Android pentru a profita din plin de aplicație.

3. Însumează rapid numerele:

Când doriți să însumați un rând sau o coloană de numere, utilizați AutoSum pentru a finaliza treaba rapid.
Pentru a însuma numere, atingeți și trageți pentru a selecta celulele din rândul sau coloana pe care doriți să le adăugați. Apoi, atingeți Formulas > AutoSum > Sum pentru a afișa totalul la sfârșitul rândului sau al coloanei.


Dacă întâmpinați probleme la selectarea unei secțiuni mari de date, atingeți Home > Select Range și introduceți intervalul de celule dorit.

4. Utilizați filtre pentru a sorta datele:

Când doriți să vă organizați datele, sortați datele cu filtre. Filtrele vă permit să sortați datele în ordine alfabetică sau numerică.
Pentru a afișa butoanele de filtrare, atingeți Home > Filter > Show filter buttons. Butoanele de filtrare apar în rândul de sus al foii de calcul.


Pentru a filtra o foaie de calcul, atingeți un buton de filtrare pentru coloana pe care doriți să o sortați și alegeți o opțiune de sortare.

5. Desenați pe o foaie de calcul:

Ecranul tactil de pe telefonul sau tableta Android facilitează desenarea pe o foaie de calcul și evidențierea informațiilor importante. Este nevoie doar de o glisare a degetului pentru a desena linii, cercuri și alte forme.
Pentru a accesa instrumentele de desen:
– Selectați Draw > Draw with Mouse or Touch;


– Selectați o culoare și o grosime;
– După ce ați făcut selecția, atingeți foaia de calcul și trageți pentru a desena;

6. Folosește-ți camera cu Excel:

Puteți folosi camera pentru a insera imagini direct în foaia de calcul Excel.
Pentru a face o fotografie, atingeți locul din foaia de calcul în care doriți să fie fotografia, apoi atingeți Insert > Pictures > Camera.

Când aveți imaginea perfectă, selectați OK și va apărea în foaia de calcul.
Utilizați tab-ul Picture pentru a adăuga stiluri și efecte, pentru a redimensiona imaginea și pentru a decupa părți nedorite ale imaginii.

7. Partajați un registru de lucru Excel cu alții:

Când doriți ca alții să vadă sau să editeze registrul de lucru Excel, partajați-l cu ei.
Pentru a partaja un registru de lucru, atingeți Share, introduceți adresele de e-mail ale persoanelor cărora doriți să partajați fișierul și alegeți o opțiune de partajare:
– Partajați ca link: alegeți această metodă pentru a trimite linkul într-un mesaj de e-mail, pentru a copia în clipboard sau pentru a introduce în OneNote. Tu controlezi ce persoane pot vizualiza sau edita registrul de lucru;


– Partajați ca atașament: alegeți această metodă pentru a atașa fișierul la un mesaj de e-mail. Puteți partaja fișierul ca registru de lucru Excel sau ca fișier PDF;

8. Transformați datele într-o imagine:

Există mai multe modalități de a vă proteja datele de modificări. O modalitate ușoară este să o transformi într-o imagine care nu poate fi editată. Este la fel de ușor ca să copiați datele și să le lipiți în altă parte în foaia de calcul sub formă de imagine.
Cum să transformi datele într-o imagine:
– Selectați datele;
– În meniul contextual care apare, atingeți Copy;


– Atingeți și mențineți apăsată pe celula în care doriți să lipiți imaginea;


– În meniul contextual, atingeți săgeata în jos de lângă Paste și atingeți Picture;


Aveți o foaie de calcul sau un tabel tipărit pe care doriți să o introduceți în Excel? Faceți o fotografie și decupați fotografia astfel încât să apară doar datele. Excel convertește imaginea în text și o adaugă în foaia de calcul.

9. Adăugați comentarii la o foaie de calcul:

Tu și echipa ta lucrezi la un proiect de date. Când doriți să puneți întrebări despre datele foii de calcul, adăugați un comentariu.
Cum să faci un comentariu:
– Atingeți celula în care doriți să lăsați un comentariu;
– Atingeți Comment pentru a afișa panoul de comentarii;


– Tastați textul pentru comentariul dvs;
– Introdu textul pentru comentariul tău;


– Selectați o zonă goală a foii de lucru când ați terminat;
Pentru a vedea un comentariu, atingeți pictograma de comentariu din zona foii de calcul. Atinge Close când ai terminat de citit comentariul.

10. Obțineți ajutor pentru cercetare:

Nu trebuie să părăsiți aplicația Excel pentru Android când trebuie să faceți niște cercetări. Găsirea de informații, definiții, istoric și alte resurse este simplă atunci când utilizați Smart Lookup.
Cum să utilizați Smart Lookup:
– Selectați un cuvânt sau o expresie;
– Atingeți Review > Smart Lookup. Aceasta afișează panoul Căutare inteligentă și afișează primele căutări web;


– Derulați prin listă pentru a găsi un rezultat al căutării care să corespundă nevoilor dvs. de cercetare;
– Atingeți Mai multe pentru a citi restul informațiilor;

11. Obțineți ajutor pentru crearea graficelor:

Aveți date și doriți să le vizualizați, dar de unde începeți? Când aveți nevoie de ajutor pentru crearea diagramelor, utilizați diagramele recomandate pentru a găsi cea mai bună modalitate de a vă reprezenta datele.
Pentru a permite aplicației Excel să aleagă pentru dvs. o diagramă care să reprezinte cel mai bine datele dvs.:
– Selectați datele pe care doriți să le utilizați pentru diagramă;


– Atingeți Insert > Recommended. Veți vedea o selecție de diagrame care se potrivesc cu datele dvs;


– Atingeți o diagramă recomandată pentru a o vedea în foaia de lucru;
Când selectați o diagramă, apare fila Chart. Utilizați aceste opțiuni pentru a modifica aspectul, culoarea, dimensiunea și alte atribute ale diagramei dvs.

12. Creați o hartă cu datele dvs:

Când aveți date geografice, utilizați o hartă pentru a afișa comparații.
Pentru a crea o hartă:
– Selectați datele pe care doriți să le includeți în diagramă;


– Atingeți Insert > Chart > Maps;
– Atingeți diagrama hărții care apare în lista derulantă;


– Atingeți Sunt de acord dacă este prima dată când creați o hartă;
– Din fila Chart, personalizați diagrama schimbând titlul, culoarea sau stilul diagramei;

13. Șabloane prefabricate pentru a captura date:

La fel ca aplicația desktop Excel, aveți șabloane prefabricate pe care le puteți utiliza pentru a vă urmări datele direct de pe dispoziivul mobil.
Există mai mult de 10 șabloane pe care le puteți folosi și deschide cu o singură atingere.


Și după aceea, puteți salva un șablon pe dispozitivul mobil, în OneDrive sau îl puteți trimite cuiva printr-un e-mail.

14. Atingeți de două ori pentru a edita:

În aplicația desktop Excel, trebuie să faceți dublu clic pentru a edita o celulă… iar în aplicația mobilă, aveți nevoie de o dublă atingere pentru a edita o celulă.
Odată ce atingeți de două ori o celulă, tastatura dvs. va fi activată. Puteți introduce date prin simpla tastare sau puteți introduce o funcție introducând semnul „=”.


Și odată ce ați terminat cu editarea unei celule, atingeți butonul „OK” din partea dreaptă sus a ecranului… sau, dacă doriți să anulați editarea, atingeți butonul „Cancel”.

15. Comutați între tastaturile Qwerty și numerică:

Dacă sunteți ca mine, nu puteți lucra fără „Tastatura numerică” și trebuie să o aveți și în aplicația mobilă.
Aplicația mobilă Excel vine echipată cu ea.
Puteți comuta pur și simplu între tastatura qwerty normală și tastatura numerică folosind butonul de comutare.

16. Find și Replace:

Aceasta este una dintre cele mai utile opțiuni din toate sfaturile pe care le avem aici.
Puteți găsi și înlocui pur și simplu o valoare utilizând această opțiune așa cum o folosim în aplicația noastră desktop.
Pentru a utiliza opțiunea „Find & Replace”, tot ce trebuie să faceți este să accesați butonul Mai multe…


… și derulați până la sfârșit în Fila „Home” și deschideți „Find”.

17. Salvați un registru de lucru ca PDF;

Puteți crea direct o versiune PDF a registrului de lucru:
– În primul rând, faceți clic pe butonul Share din partea de sus a ecranului aplicației;


– După aceea, accesați „Share as attachement” și faceți clic pe „PDF”;


– La final, denumește fișierul și exportă-l;

18. Redenumiți o foaie de lucru:

Înainte de a redenumi o foaie de lucru, trebuie să activați fila foaie de lucru…
… și pentru aceasta, atingeți butonul pentru foaia de lucru din stânga jos a ecranului și…


… atingeți de două ori fila pentru a edita numele și apoi îl redenumiți.

19. Cum se utilizează opțiunea Paste special:

Pentru a utiliza această opțiune, tot ce trebuie să faceți este să copiați o celulă și să mergeți la celula în care trebuie să lipiți valoarea.
Asigurați-vă că înainte de a lipi, trebuie doar să selectați celula și să țineți apăsat…


… și veți obține opțiuni, faceți clic pe săgeata dreapta pentru a merge la Paste special.
Aveți patru moduri de a lipi valori în „Paste special”…
Format
Formulă
Valori
Imagine


… selectați unul dintre acestea.

20. Aplicați/Modificați Number Formatting:

Selectați o celulă sau un interval…
…deschideți panglica de pe butonul mai multe din partea de jos a ecranului și derulați în jos în Fila „Home”.
Selectați „Number Format” și acolo aveți toate formaturile pe care le puteți aplica celulei sau intervalului.