SUM este cea mai de bază funcție din Excel, ea ne va calcula suma valorilor selectate de pe un rand, coloana sau aleatoriu din datele introduse. Pentru a o utiliza avem 2 variante. Prima varianta este să folosim butonul „AutoSum”. Selectăm coloana a cărei sumă vrem să o aflăm, în cazul de față coloana „N” de la rândul 5 până la rândul 8, apoi apăsăm butonul „AutoSum”, rezultatul afișându-se în următoarea celulă goală:
Folosirea butonului „AutoSum” funcționează doar pe verticală, dacă vrem să aflăm suma celulelor așezate pe orizontală sau dispuse aleatoriu se va folosi varianta a doua în care scriem manual formula, „=SUM(” în celula „M3”, selectăm celulele a căror sumă vrem să o aflăm folosind mouse-ul și ținând apăsat tasta „CTRL” pentru a selecta multiple celule, în cazul exemplului de mai jos, selectăm de la celula „H3” până la celula „L3”, închidem paranteza și apăsam „Enter”, iar rezultatul vă apărea în celula formulei:
În cazul în care vrem să facem o sumă mai complexă, a unor valori dispuse pe orizontală cu a unor valori pe verticală, vom începe formula în celula în care vrem rezultatul, adică „L7”, „=SUM(„, selectăm prima dată celulele de la „H3” până la „L3” pentru valorile de pe orizontală, apoi ținând apăsat pe tasta „CTRL” selectăm și celulele de la „P3” până la „P7”, închidem paranteza, apoi apăsam tasta „Enter” și rezultatul vă fi afișat în celula formulei:
One thought on “Funcția SUM”
Comments are closed.